Um bom papo sério: como dar feedback à equipe

3 minutos para ler

Falta de feedback é uma das principais reclamações de colaboradores nos mais diversos tipos de empresa. É uma falha da gestão não informar a equipe sobre os resultados do trabalho, não falar das metas e de onde a empresa quer chegar, não pontuar com cada colaborador os pontos fortes e desafios da sua atuação.

Há gestores que utilizam o momento dessa conversa com o colaborador somente nos momentos em que é necessário fazer uma crítica. Acabam por transformar o feedback em um guichê de reclamações e desmotivam a equipe. O contrário também é prejudicial: evitar fazer críticas e concentrar os feedbacks nos elogios suprime parte fundamental dessa conversa – a proposta de mudança – que é o que impulsiona o crescimento conjunto.

Veja dicas para um bom feedback:

1. Respeito

Ele deve vir sempre em primeiro lugar. Ainda que as falhas sejam graves e a conversa fique tensa, mantenha a educação, o tom de voz adequado e a empatia com quem escuta.

Leia mais: Melhore a cultura organizacional do seu negócio

2. Objetividade

Ser objetivo ajuda na compreensão da sua mensagem. Feedbacks não precisam ser longas reuniões.

3. Foco

Concentre a sua avaliação nos comportamentos, resultados e situações que você observou. Não dê margem à fofoca.

4. Equilíbrio

Avalie pontos fortes e negativos. Não seja agressivo na crítica, nem falso no elogio.

5. Proposta

O feedback é um bom momento para debater como ampliar o que você julga favorável na atuação do profissional e como corrigir problemas. Certifique-se que o seu colaborador compreendeu a mensagem e a importância das mudanças. Leve suas propostas e não saia dessa reunião sem um plano para melhorar.

6. Aplicação

Tanto em críticas quanto em elogios, tente mostrar a aplicação disso no dia a dia da empresa e a interferência nos resultados. Ilustrar situações é uma boa maneira de fixar e despersonalizar a mensagem.

7. Troca

Feedback é o retorno que você, como gestor, dará à equipe. Mas esteja disposto também a ouvir. Não trata-se aqui de pedir explicações ou ouvir desculpas, mas de oportunizar que o colaborador contribua com as soluções. E essa possibilidade faz toda a diferença na maneira como as pessoas recebem os feedbacks.

O feedback é então a dica número um para qualificar a gestão do seu negócio: veja aqui outras sugestões.

Boa conversa!

Você também pode gostar

Um comentário em “Um bom papo sério: como dar feedback à equipe

1. Dear Sir or Madam,
    I hope you don’t mind me introducing myself, Kimberly Bradley here from Fixhackedsites.com, the go-to malware removal and website optimization experts.

I was browsing on Bing, but, when I tried to click over to your site cdlcaxias.com.br, I noticed it was slow to load. Does this usually happen for you too? As a website vulnerability and site optimization expert, I’m connecting to see if I can help you. If you are not the person to contact I would be extremely grateful if you could pass this message to them.

Over the past year, I have recovered, fixed and optimized over 650 sites – including due to hidden malware – so I want to reach out to you to in case my free industry leading 25 point website security and performance optimization audit would be helpful.

As I suggested, I believe that your website cdlcaxias.com.br doesn’t appear to be running quite as fast as it could be, caused most often – in my experience – as a result of not optimizing your site images, javascript or use of caching and, sometimes – unfortunately – hidden malware. I’m sure you already know users and search engines prefer faster, well optimized web sites, increasing conversions, search engine rankings, and reducing visitor page abandonment and bounce rates.

I’ve found many web site owners invest thousands of dollars to develop their web site, but just like with cars,it is easy to not realize the necessary maintenance, leaving your website more vulnerable to performance and security issues, which can result in web site issues, losing you real business and clients.

That’s why, for your peace of mind, I would like to offer you my completely free 25 point website vulnerability and performance optimization audit now.

If a free website security and performance optimization audit would be helpful the only way to take me up on this is to go to fixhackedsites.com right now, select the free 25 point website vulnerability check on the home page, and our group of optimization and malware removal experts can review your site. You will be done in under one minute. Regardless of the platform your site runs on (like WordPress, or any other) we can assist you. Have a look at my colleague Brad’s short video on our home page to understand more about who we are, what we do,how we work & see if we are a good fit for you. You can easily take advantage – like the countless other satisfied site owners – who have had their website reviewed so it is an optimized, blazing fast, worry-free asset, not a liability.

Do not forget, go to FixHackedSites.com directly by clicking on the link below to take advantage of my free industry leading 25 point website security and performance optimization check now. If you use me for any other site security and performance work, every one of my solutions include a 30-Day money-back guarantee! So, to claim your free 25 point site security and performance optimization check for cdlcaxias.com.br, visit FixHackedSites.com now.

With kind regards
    Kim Bradley

Website Protector at http://FixHackedSites.com

After you visit our site and watch Brad’s video, please do reach out to me via our support desk if you have any questions.

Finally, if this is not of interest, please accept my apologies and email your site URL to no@FixHackedSites.com
    so you are not contacted again.

I hope you have a great day.